Samuel Beckett and the Contingency of Old Age
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
Chronic Conditions: Beckett, Bergson and Samuel Johnson
This article analyses the work of the twentieth-century late modernist Samuel Beckett, in light of the turn-of-the-century anti-rationalist Henri Bergson (1859-1941) and the eighteenth-century neoclassicist Samuel Johnson (1709-1784). What unites these three very different thinkers is a concern over habitual, automatic and involuntary behavior, which in all three cases has a distinctly neurolog...
متن کاملJackson’s Parrot: Samuel Beckett, Aphasic Speech Automatisms, and Psychosomatic Language
This article explores the relationship between automatic and involuntary language in the work of Samuel Beckett and late nineteenth-century neurological conceptions of language that emerged from aphasiology. Using the work of John Hughlings Jackson alongside contemporary neuroscientific research, we explore the significance of the lexical and affective symmetries between Beckett's compulsive an...
متن کامل978 - 0 - 521 - 11388 - 5 - Samuel Beckett and the Postcolonial Novel
From this place nineteen years ago the Republic of Ireland was proclaimed. This was the scene of an event which will ever be counted an epoch in our history – the beginning of one of Ireland’s most glorious and sustained efforts for independence. It has been a reproach to us that the spot has remained so long unmarked. To-day we remove the reproach. All who enter this hall henceforth will be re...
متن کاملgradual erasure of subjectivity: a study of samuel beckett’s trilogy in the light of postmodernism
ساموئل بکت بیشتر از هر نویسنده دیگری در نیم? دوم قرن بیستم با گفتارش زمان? ما را به آستان? از هم پاشیدگی کشانده است، آستانه ای که در آن مدرنیته با سرانجام گریزان اما غیرقابل اجتناب خود مواجه می شود. در این تحقیق روی مفهوم فردیت و محو آن در دوران پسامدرن تاکید شده و در طی آن سعی شده است که فردیت مدرن و پسامدرن در رمان های سه گانه بکت بررسی گردد. تحقیق حاضر یک بررسی کتابخانه ای و کیفی بر روی سه ر...
15 صفحه اولthe analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films
از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Samuel Beckett Today / Aujourd’hui
سال: 2016
ISSN: 0927-3131,1875-7405
DOI: 10.1163/18757405-02802007